We are the champions

Vi avbryter för ett sort-of viktigt meddelande!

Träningen för januari avklarad och nyårslöftet på Runner's World krossat!

Målet var ombytt aktivitet varje dag i hela januari. Jag och Fia har väl lagt ribban lite på minst 30 minuter per dag om det inte är en snabbare och intensivare löprunda. Då får det faktiskt duga med lite mindre tid.

Hur som haver, det blev totalt 63,6 km löpning på tio löprundor, 59,6 km gång på hela 32 rundor, fyra crossfitpass, fyra spinningpass, tre badmintontillfällen och fyra rena styrkepass på gymmet (plus lite extra hemma efter löppassen). Allt som allt nära på 29 timmars träning under hela månaden.

Jihde-fråga på det: Hur känns det? Förbannat bra. Höll mig frisk fram till igår, mådde och mår trots halsont och hängighet bra och känner mig... ja, pigg, alert och redo för en till löprunda. Visst ser jag fram emot att kunna ta en vilodag när lusten faller på men nu "vet" man att det går bra att bara ta en promenad eller köra lite snabb styrka hemma också om man ändå känner för att röra på sig.

Ett stort tack till Fia som lite halvt ofrivilligt drogs med i det här och stack iväg på egna rundor och pass när jag hade andra planer. Minus den första dagen så höll hon jämna steg hela vägen ut.

***

Nu återgår den här bloggen till sitt normala program. Ett inlägg varannan vecka eller nåt sånt.

***

För övrigt så tokkrossade jag och Fia allt motstånd i söndagens badmintonutmaning. Booya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0